was successfully added to your cart.

Jak wybrać najlepszy kredyt hipoteczny?

By 24 stycznia 2019 Kwiecień 13th, 2019 doradca kredytowy

Zdecydowałeś się w końcu na zakup swojego własnego M i potrzebujesz zabrać się za temat. Jak do tego podejść? Od czego zacząć? Postaram się całe zagadnienie w paru słowach przybliżyć.

Jak wybrać najlepszy kredyt hipoteczny

Jak przebiega proces wyboru kredytu?

Proces wyboru kredytu rozpoczyna się już od określenia celu, czyli pomysłu na co chcesz przeznaczyć środki: zakup mieszkania, domu, działki, remont, gotówka, spłata kredytów…

W następnej kolejności trzeba znaleźć najlepszy kredyt hipoteczny. Najlepszy znaczy najtańszy kredyt, który spełnia Twoje oczekiwania i jednocześnie wymagania banków. W którym to ma być banku?

Badanie zdolności kredytowej

Zaczynamy od sprawdzenia w jakim banku posiadasz tzw. zdolność kredytową. Potrzebne są w tym celu Twoje dochody, zobowiązania kredytowe, liczebność rodziny, miejscowość zamieszkania, wiek, historię kredytową w BIK, wysokość wkładu własnego… Dane te pozwolą określić w jakich bankach zaakceptują Twoją indywidualną sytuację.

Wybór odpowiedniej oferty kredytu

Mamy już listę banków, w których możesz potencjalnie zaciągnąć kredyt. Teraz popatrzmy na całkowite koszty kredytu poszczególnych ofert. Zadajmy sobie pytanie: ile oddamy w poszczególnych bankach za pożyczenie takiej samej sumy.

Jeśli porównamy całkowite koszty kredytu dostępnych ofert i wybierzemy ofertę o najmniejszych kosztach – to właśnie wybraliśmy najtańszy dostępny kredyt.

Skorzystaj z pomocy, jaką oferuje dobry i sprawdzony doradca kredytowy – to najłatwiejszy sposób.

Pamiętaj, że aby transakcja mogła dojść do skutku, na wszystko musi wystarczyć. Dlatego warto podliczyć wszystkie koszty związane z transakcji! Jakie to są koszty?

Koszty bankowe

Koszty bankowe są związane tylko z udzieleniem kredytu. Zalicza się do nich:

  • prowizja banku, inaczej mówiąc opłata za udzielenie kredytu. Czasami banki nazywają prowizję jako opłata za rozpatrzenie wniosku kredytowego,
  • obowiązkowe ubezpieczenia – zdarza się, że dodatkowo banki wymagają obowiązkowego ubezpieczenia od utraty pracy, zdrowia i życia lub czegośtam,
  • wycena nieruchomości – czasami banki wymagają wyceny sporządzanej przez rzeczoznawcę, inne stosuję wycenę wewnętrzną.

Koszty okołokredytowe

Do kosztów okołokredytowych zalicza się:

  • opłaty notarialne – czyli opłata ponoszona u notariusza.
  • opłata za wpis hipoteki do księgi wieczystej – niby niewiele ale to kolejne 200 złotych,
  • podatek PPC3 – podatek od wpisu hipoteki do Księgi Wieczystej – 17 złotych,
  • przeprowadzka,
  • dodatkowe meble, wyposażenie, remont…

Wybraliśmy bank i co dalej?

  • znajdujemy interesujące mieszkanie czy dom,
  • podpisujemy ze sprzedającym umowę przedwstępną,
  • składamy wnioski kredytowe najlepiej do paru banków,
  • po uzyskaniu pozytywnych decyzji kredytowych wybieramy tą najlepszą ofertę,
  • z wybranym bankiem podpisujemy umowę kredytową,
  • spisujemy umowę u Notariusza,
  • uruchomienie kredytu.

Każdy z powyższych etapów ma elementy, na które trzeba zwrócić szczególną uwagę, aby nie narazić się na niepotrzebny stres czy niepowodzenie. Dlatego sprawę prowadzenia kredytu warto powierzyć osobie zaufanej, z odpowiednią wiedzą i doświadczeniem.

Dorota Bartczak

Dorota Bartczak

About Dorota Bartczak

Pracuję jako ekspert kredytowy od kilkunastu lat. Codziennie spotykam się z klientami, aby pomóc im w uzyskaniu najlepszego kredytu. Staram się dzielć swoją wiedzą i doświadczeniem.

Leave a Reply